A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Циркунівська громада
Харківська область, Харківський район

Інформація для населення

Дата: 04.09.2020 11:04
Кількість переглядів: 240

ДОПОМОГА ПЕНСІОНЕРАМ, ЯКИМ НЕ ВИСТАЧАЄ СТАЖУ

СТРАХОВИЙ СТАЖ – період (строк), протягом якого особа підлягає загально-обов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачено страхові внескі в сумі, не меншій за мінімальний страховий внесок. Страховий стаж обчислюється за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до 01.01.2004 – на підставі записів у трудовій книжці. Фактично після запровадження страхового стажу з 01.01.2004 має значення те, протягом якого періоду і скільки сплачував роботодавець за людину внески в Пенсійний фонд. Трудовий стаж, набутий до січня 2004 року, враховується до страхового стажу. Після зазначеної дати для розрахунку пенсії має значення період і розмір сплаче-них внесків.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Перевірити свій страховий стаж можна на “Порталі електронних послуг” Пенсійного фонду України.

Якщо виявиться , що на час досягнення 60 років людина не має необхідного стажу, їй доведеться допрацювати необхідний стаж або звернутись за пенсією пізніше. Після досягнення 63 років пенсію призначать за наявності меншого страхового стажу. Скажемо, ті, кому 2020-го виповниться 63 роки, повинні мати не менше як 17 років страхового стажу, 2021-го – не менше як 18 років, 2022-го – від 19 років стажу. А ті, кому 63 роки виповниться 2023-го, повинні будуть мати не менше як 20 років страхового стажу.

Для одержання пенсії в мінімальному розмірі вимоги до тривалості страхового стажу дещо вищі. Зокрема, згідно зі статтею 28 Закону 1058 мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється за наявності страхового стажу не менше як 35 років у чоловіків, 30 років у жінок на рівні прожиткового мінімумудля осіб, які втратили працездатність.

НАГАДУЄМО: що з 1 липня 2020 року мінімальний розмір пенсії становить 1712 грн, а з 1 грудня – 1769 грн. Водночас варто зауважити, що згідно з постановою уряду від 26.03.2008 № 265 мінімальний розмір пенсійної виплати, зокрема за віком, не може бути меншим за прожитковий мінімум для осіб, що втратили працездатність.

Якщо ж для виходу на пенсію в 63 роки людина не матиме необхідного стажу, є варіант одержати пенсію за віком у 65 років за наявності страхового стажу не менше як 15 років. Тим, кому не вдасться «назбирати» офіційний стаж навіть до 65 років, доведеться працювати надалі, щоб набути бодай мінімальний страховий стаж – 15 років. Якщо ні, то звернутися в органи соціального захисту для призначення соціальної допомоги. Розмір соціальної допомоги дорівнюватиме прожитковому мінімуму для непрацездатних осіб, якщо інших доходів людина не має.

ТИМЧАСОВА ДЕРЖАВНА СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА:

  • призначається з дня, що настає за датою досягнення встановленого віку, якщо звернення відбулося не пізніше трьох місяців після досягнення такого віку. В іншому випадку допомога призначається з дня звернення;
  • право на допомогу визначається з урахуванням майнового стану і середньомісячного сукупного доходу за попередні шість місяців (середньомісячний сукупний дохід визначається з урахуванням доходів усіх членів сім’ї);
  • розмір допомоги перераховується кожні шість місяців з урахуванням змін у майновому стані сім’ї. Одиноким особам, які не мають інших джерел існування, крім доходів від особистого селянського господарства, розмір
  • допомоги не перераховується;
  • виплачується до досягнення особою віку, з якого вона набуває право на пенсію.

Таким чином, розмір тимчасової допомоги залежить від доходу сім’ї та визначається як різниця між прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, і середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не може перевищувати 100% прижиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність.

Незадекларована праця – шлях в нікуди

Ви власник бізнесу і наймаєте працівників без трудового договору? Будьте готові витрачати час і ресурси на навчання – досвідчені спеціалісти до вас не підуть або швидко знайдуть краще місце. Вам буде складніше отримати банківські кредити, інвестиції. А в разі перевірки інспекції праці на вас можуть накласти відчутний штраф.

Зрештою, через несплату податків й єдиного соціального внеску держава змушена підвищувати податки для бізнесу, щоб виплачувати пенсії, лікарняні, утримувати школи, лікарні, ремонтувати дороги тощо.

Пам’ятайте: Незадекларована праця не захищає від штрафу

  • Інспектор праці може прийти без попередження в будь-якій час.
  • Інспектор праці має показати службове посвідчення, а також за вимогою – копію направлення на проведення інспекційного відвідування.
  • Перевірка може проходити на місці або дистанційно.
  • Максимальний термін перевірки – до 10 днів.
  • Інспектор має вільний доступ до будь-яких виробничих, службових й адміністративних приміщень.
  • Інспектор може перевіряти будь-які документи щодо працівників, наодинці або у присутності свідків спілкуватися з керівником та працівниками.
  • Під час інспекційного відвідування дозволяється робити фото, відео або аудіо, залучати правоохоронні органи.

З 1 вересня посилюється контроль за оформленням трудових відносин із працівниками. Розмір штрафу за використання одного незадекларованого працівника може скласти 141 тис. грн. Тобто, замість сплати штрафу за 1 неоформленого працівника роботодавець може сплачувати єдиний соціальний внесок цілий рік за 11 працівників із розрахунку мінімальної заробітної плати або ж за 4 працівників із розрахунку середньої заробітної плати по Україні. Оформлюйте працівників і не звертайте уваги на заплановані перевірки!

Незадекларована праця не захищає від штрафу

Досягнення повної і продуктивної зайнятості неможливо без викоренення таких явищ як неформальна економіка та незадекларована праця. Ці явища не тільки обмежують можливості держави проводити сучасну соціальну політику у сферах освіти, охорони здоров’я, розвитку професійних навичок, зайнятості, соціального захисту та пенсійного забезпечення, вони сприяють створенню і існуванню недобросовісної конкуренції щодо тих суб’єктів господарювання, які у повному обсязі забезпечують виконання зобов’язань щодо сплати податків, охорони праці і соціального забезпечення працівників. Проблеми неформальної економіки і незадекларованої праці є однією із потужніших перешкод для України у забезпеченні гідної праці і високих темпів зростання.

За останніми оприлюдненими даними на офіційному сайті Держстату (1 квартал 2020 року) 3404,1 тис. осіб в Україні були зайняті неформально, в тому числі у сільському господарстві – 1433,1 тис. осіб, у промисловості – 207,7 тис. осіб, у будівництві – 578,7 тис. осіб, у торгівлі – 578,7 тис. осіб, у транспортній сфері – 129,4 тис. осіб, у тимчасовому розміщуванні та організації харчування – 85,1 тис. осіб.

Криза COVID-19 вкотре оголила вразливість мільйонів, які заробляють засоби для існування неформально або у неформальній економіці, і служить нагадуванням про вирішальну необхідність зробити перехід від неформальної до формальної зайнятості пріоритетним напрямком національної політики.

Упродовж 2020 року до травня включно спостерігалась тенденція до зменшення кількості застрахованих осіб.

При цьому, чисельність найманих працівників у травні 2020 складала 9 833,8 тис. осіб, що на 511,4 тис. осіб менше ніж у травні 2019 року (95,1%), на 429,4 тис. осіб (95,8%) ніж у грудні 2019 року, а також на 39,8 тис. осіб (99,6 %) ніж у квітні 2020 року.

З червня 2020 року після пом’якшення карантинних заходів інспекторами праці за активної участі представників Державної податкової служби, Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, органів місцевого самоврядування розпочата інформаційна кампанія з питань недопущення використання незадекларованої праці.

В рамках інформаційної кампанії безпосередніми візитами охоплено майже 155 тис. роботодавців. Розбіжність між фактичною чисельністю працівників і кількістю оформлених трудових договорів становить майже 100 тис. осіб.

За результатами проведеної інформаційної роботи кількість застрахованих осіб у червні зросла на 59 тис. осіб.

З 01.09.2020 заплановано проведення інспекційних заходів у роботодавців, які мають найвищий ризик застосування незадекларованої праці. Це суб’єкти, у яких обсяг наданих послуг (виконаних робіт) не відповідає фактичній чисельності найманих працівників, у яких відбулося зменшення кількості найманих працівників під час карантину та відсутня позитивна динаміка працевлаштування після пом’якшення карантинних заходів, а також ті, які приховують трудові відносини, підміняючи їх іншими видами цивільних або господарських відносин.

До 1 вересня 2020 року за участі представників Державної податкової служби, Пенсійного фонду, центрів зайнятості, органів місцевої влади та місцевого самоврядування, Національної поліції триває роз’яснювальна робота про заплановані інспекційні заходи.

Варто наголосити, що чинне законодавство передбачає кримінальну, адміністративну та фінансову відповідальність за порушення законодавства про працю в частині оформлення трудових відносин із найманими працівниками:

  • Кримінальна відповідальність: штраф від 34 до 85 тис. грн, позбавлення права займати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до п’яти років, виправні роботи на строк до двох років, арешт до 6 місяців.
  • Адміністративна відповідальність: штраф від 8,5 до 34 тис. грн.
  • Фінансова відповідальність: штраф від 47230 грн. до 141690 грн.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь